Skip to content
Facebook-f
  • PREDSTAVITEV
    • O nas
    • Akti in pravilniki
    • Javne objave in obvestila
    • Družbena odgovornost
    • Humanitarnost
  • STORITVE
    • SEMINARJI IN DOGODKI
    • COVID VAREN najem prostorov za dogodke
    • Oddih in počitnice
    • Svetovanje
    • SPOT postopki in javna pooblastila
    • Zakonodaja in zastopanje
    • PROJEKTI
    • RAZPISI ZA SREDSTVA MSP
    • OGLAŠEVANJE
    • POSLOVNA PONUDBA
    • Stanovanjska ustanova
  • KOLEDAR DOGODKOV
    • Prihajajoči dogodki
    • Pretekli dogodki
  • ČLANI
    • Katalog članov
    • Iskanje po obrtnem registru
    • Prednosti članstva
    • POSTANITE ČLAN
    • SEZNAM JUBILANTOV 2021
    • SEZNAM JUBILANTOV 2020
    • 55 let OOZNM
  • STROKOVNE SEKCIJE
    • AVTOSERVISERJI
    • ELEKTRO DEJAVNOST
    • FRIZERJI IN KOZMETIKI
    • GOSTINSTVO IN TURIZEM
    • GRADBINCI
    • INSTALATERJI-ENERGETIKI
    • KOVINARJI
    • LESARJI
    • PROMET
    • TEKSTILCI
    • NERAZVRŠČENI
    • KLUB MLADIH PODJETNIKOV
    • ZDRUŽENJE UPOKOJENIH OBRTNIKOV
  • OBJAVE V MEDIJIH
  • NOVICE
  • PREDSTAVITEV
    • O nas
    • Akti in pravilniki
    • Javne objave in obvestila
    • Družbena odgovornost
    • Humanitarnost
  • STORITVE
    • SEMINARJI IN DOGODKI
    • COVID VAREN najem prostorov za dogodke
    • Oddih in počitnice
    • Svetovanje
    • SPOT postopki in javna pooblastila
    • Zakonodaja in zastopanje
    • PROJEKTI
    • RAZPISI ZA SREDSTVA MSP
    • OGLAŠEVANJE
    • POSLOVNA PONUDBA
    • Stanovanjska ustanova
  • KOLEDAR DOGODKOV
    • Prihajajoči dogodki
    • Pretekli dogodki
  • ČLANI
    • Katalog članov
    • Iskanje po obrtnem registru
    • Prednosti članstva
    • POSTANITE ČLAN
    • SEZNAM JUBILANTOV 2021
    • SEZNAM JUBILANTOV 2020
    • 55 let OOZNM
  • STROKOVNE SEKCIJE
    • AVTOSERVISERJI
    • ELEKTRO DEJAVNOST
    • FRIZERJI IN KOZMETIKI
    • GOSTINSTVO IN TURIZEM
    • GRADBINCI
    • INSTALATERJI-ENERGETIKI
    • KOVINARJI
    • LESARJI
    • PROMET
    • TEKSTILCI
    • NERAZVRŠČENI
    • KLUB MLADIH PODJETNIKOV
    • ZDRUŽENJE UPOKOJENIH OBRTNIKOV
  • OBJAVE V MEDIJIH
  • NOVICE

Novosti novele Zakona o splošnem upravnem postopku

Print Friendly, PDF & Email

Novela Zakona o splošnem upravnem postopku bo omogočila učinkovitejše vodenje upravnih postopkov, kar med drugim pomeni hitrejšo pot od začetka postopka do izdaje odločbe. Zakon bo začel veljati tri mesece po objavi v Uradnem listu.

ZUP-I je korak k posodobitvi poslovanja javne uprave, kar prinaša koristi tako državljanom kot poslovnemu okolju.

Pomembnejše spremembe, ki jih prinaša novela ZUP

Za poslovne subjekte se uvaja obvezno elektronsko vročanje v varni elektronski predal

Dejstvo je, da poslovni subjekti (to so na primer gospodarske družbe, samostojni podjetniki, društva in druge pravne osebe) z državo v nekaterih upravnih postopkih že zdaj poslujejo le elektronsko. Zdaj se ta obveznost, ki je hkrati prednost, širi na vse upravne postopke. V praksi to pomeni, da bo morala vsaka pravna oseba imeti varni elektronski predal – tistim, ki ga še nimajo, ga bo brezplačno zagotovila država. Elektronsko vročanje bo razbremenilo tako poslovne subjekte, ki bodo dokumente lažje prevzemali in z njimi upravljali, kot tudi organe (enostavnejše in hitrejše, pa tudi okoljsko bolj sprejemljivo poslovanje). Tovrstno poslovanje se bo uveljavilo v enem letu od uveljavitve zakona. Pri tem poudarjajo, da bo obvezno le elektronsko vročanje, medtem ko bodo vlogo še vedno lahko vložili tudi v fizični obliki.

Za fizične osebe se pri elektronskem vročanju ne spreminja ničesar, organi bodo vročali elektronsko zgolj tistim, ki bodo za to izrazili interes.

 

Spremembe pri vročanju dokumentov v fizični obliki

Če naslovniku dokumenta ni mogoče vročiti osebno v roke, se mu ga pusti v hišnem predalčniku. Povedano enostavneje: zdaj je pismonoša ob neuspeli vročitvi pošiljko odnesel na pošto, kjer je naslovnika čakala 15 dni; če je ta ni prevzel, mu jo je pismonoša vrgel v hišni predalčnik. Po novem bo pismonoša, če naslovnika ne bo doma, dokument takoj vrgel v hišni predalčnik in prejemniku ponj ne bo več treba hoditi na pošto. Ob tem se fikcija vročitve iz 15 skrajša na 7 dni, kar pomeni, da se po sedmih dneh šteje, da je pošiljka vročena. Ob tem pa je treba poudariti, da se sočasno podaljšuje rok za pritožbo iz 15 na 21 dni, tako da se za stranke, ki se s prejeto odločitvijo ne strinjajo, skupni čas za vročitev in pripravo ter vložitev pritožbe bistveno ne spreminja.

 

Samodejna izdaja potrdil iz uradnih evidenc

Zakon bo omogočil, da se potrdilo iz uradnih evidenc v elektronski obliki lahko izda samodejno. Zahtevo za izdajo potrdila bodo zainteresirani lahko vložili prek eUprave ali drugega informacijskega sistema. To na eni strani pomeni veliko razbremenitev za zaposlene, ki zdaj pripravljajo in izdajajo potrdila, in na drugi strani prednost za stranke, saj avtomatizacija postopek skrajša na nekaj minut.

 

Vlaganje vlog – povečanje dostopnosti za elektronsko poslovanje

Zakon povečuje dostopnost za elektronsko poslovanje oziroma oddajo vlog. Po trenutni ureditvi velja, da za elektronsko oddajo vloge vložnik potrebuje kvalificiran elektronski podpis. Po novem bi vlogo lahko oddali tudi z naprednim elektronskim podpisom. Take vrste podpis zagotavlja zadostno stopnjo zanesljivosti, obenem pa ga uporablja več ljudi kot kvalificirano digitalno potrdilo, zato bodo storitve prebivalcem bolj dostopne.

Še pomembnejša novost pa bo omogočila, da vloge v elektronski obliki lahko vložijo tudi tisti, ki elektronskih podpisov nimajo ali jih ne znajo ali ne morejo uporabljati. Zakon namreč omogoča, da se istovetnost vložnika lahko ugotovi preko posebnega informacijskega sistema (centralna storitev za elektronsko prijavo in elektronski podpis), kjer se bo istovetnost vložnika vloge ugotavljala s preverjanjem ujemanja podatkov, ki jih navede vložnik s podatki v uradnih evidencah (to je ujemanje osebnega imena, EMŠO, davčne številke, številke osebne izkaznice, potnega lista ali vozniškega dovoljenja). Gre za podatke, ki so praviloma znani le njihovim imetnikom, zato bodo omogočili zadovoljivo identifikacijo vložnika.

 

Odločba brez obrazložitve

Zakon uvaja možnost, da organ lahko izda odločbo brez obrazložitve, ko se zahtevi stranke ugodi in temu nihče ne nasprotuje. Se pravi, organom ne bo več treba pisati dolgih obrazložitev odločb, če se zahtevi ugodi, kot je to potrebno po trenutni ureditvi. Izkušnje kažejo, da stranke, ki je z zahtevkom uspela, največkrat obrazložitev ne zanima. Vseeno se tistim, ki bi se z razlogi želeli seznaniti, to še naprej omogoča.

Obrazložitev odločbe je temelj za vlaganje pravnih sredstev, a če zaradi okoliščin uporaba pravnih sredstev realno ni pričakovana, pisanje obrazložitve nima dodane vrednosti, hkrati pa po nepotrebnem obremenjuje organ. S tem organom omogočimo, da se namesto pisanja obrazložitev osredotočijo na druge zadeve.

 

Ustne obravnave prek videokonference

Z zakonom bo omogočeno izvajanje ustne obravnave prek videokonference, kar bo lahko bistveno pospešilo postopek, hkrati pa zmanjšalo stroške tako na strani organa kot osebe, ki bi sicer morala priti na obravnavo. Ni namreč vedno nujno, da bi stranke in priče z namenom ugotavljanja in razčiščevanja dejanskega stanja vsakokrat hodile k organu, če se lahko srečajo virtualno, prek računalnika ali telefona s kamero.

 

Pripravljalni – posvetovalni narok

Zakon uvaja novost, to je pripravljalni – posvetovalni narok. Tega organ lahko skliče, če oceni, da bi s predstavitvijo postopka, dejstev in posledic morebitne odločitve še pred ustno obravnavo lahko na manj formalen način odpravil dvome, vprašanja, negotovost in strahove strank, ki posledično vplivajo na potek postopka. Takšen »sestanek« ne bi bil obremenjen s strogimi formalnimi zahtevami za izvedbo ustne obravnave, zato bi v kompleksnih postopkih lahko omogočil hitrejše sporazumevanje in posledično tudi hitrejši zaključek postopka.

 

Več: Podjetniški priročnik

 

Loading...

Preberite si še

Loading...
splošno
/
28 oktobra, 2025
/
OOZ
Od leta 2028 bo izmenjava e-računov obvezna za vse poslovne subjekte in s.p.
  Državni zbor je sprejel Zakon o izmenjavi elektronskih računov in drugih elektronskih dokumentov, ki bo poenotil poslovanje z računi v Sloveniji. Z letom 2028 bo izmenjava elektronskih računov obvezna za vse poslovne subjekte in fizične osebe, ki opravljajo dejavnost. Papirni računi bodo tako dovoljeni le še pri poslovanju s...
splošno
/
23 oktobra, 2025
/
OOZ
Sistem 80/90/100 in nove priložnosti za starejše delavce
  V Uradnem listu RS št. 70/25 z dne 19. septembra 2025 je bila objavljena novela Zakona o urejanju trga dela (ZUTD-I). Spremembe prinašajo več novosti, ki bodo vplivale predvsem na položaj starejših delavcev na trgu dela. Večina določb je začela veljati 20. septembra 2025, nekatere pa bodo v uporabi od leta 2026.   Delo upokojencev...
splošno
/
13 oktobra, 2025
/
OOZ
Svetoletni dogodek gospodarstvenikov
V jubilejnem letu 2025 Škofija Novo mesto organizira in vabi k sv. maši in srečanju za podjetnice in podjetnike, ki v različnih gospodarskih panogah ustvarjate in delujete na območju naše mlade novomeške škofije.   Srečanje bo v sredo, 22. oktobra, ob 18. uri v Novem mestu na Kapitlju.   Sveta...
splošno
/
3 oktobra, 2025
/
OOZ
Gospodarstveniki pozivajo predsednika vlade naj se ne igra »Dedka Mraza«
  Gospodarski krog, v katerem sodeluje 17 organizacij, podpira božičnico kot nagrado za dosežen rezultat in motivacijo, vendar ne kot zakonsko vsiljeno obveznost, ki njen smisel izniči. Namesto obveznosti izplačila predlaga trajen dvig splošne davčne olajšave najmanj v višini napovedane neobdavčene božičnice. To bi bilo dolgoročno stabilno, odgovorno in bi...
splošno
/
3 oktobra, 2025
/
OOZ
Zakon o gostinstvu ponovno potrjen v Državnem zboru
  Državni zbor je ponovno potrdil sprejem novega Zakona o gostinstvu, ki določa vrste gostinske dejavnosti, pogoje za njihovo opravljanje ter posebne pogoje za posebne oblike gostinske dejavnosti, tudi za oddajanje stanovanja v kratkotrajni najem. Ureditev oddajanja v kratkotrajni najem uravnoteženo upošteva vplive in interese, ki jih zadeva opravljanje te...
splošno
/
3 oktobra, 2025
/
OOZ
Kaj prinaša evropska uredba o takojšnjih plačilih?
  9. oktobra 2025 v veljavo vstopa evropska Uredba o takojšnjih plačilih, s katero bodo vsa plačila in nakazila – tako pravnim kot fizičnim osebam, izvedena takoj. Ta novost omogoča tudi hitrejšo in varnejšo izvedbo plačilnih transakcij.    Kaj prinaša uredba?  Takojšnja plačila – sredstva takoj na računu prejemnika plačila S takojšnjimi plačili...
1 2 … 70 Naprej »

Kontakt

Območna obrtno-podjetniška zbornica Novo mesto

Foersterjeva ulica 10
8000 Novo mesto

Tel.:  
07 33 71 580 – tajništvo
07 33 24 233 – SPOT registracija (e-VEM)
041 350 001 – informacije
041 910 100 – svetovanje in pravna vprašanja
051 422 580 – SPOT svetovanje

E-mail: info@ooz-novomesto.si

  • O zbornici
  • Organiziranost

Uradne ure za stranke

Ponedeljek:

8.00 – 15.00

Torek:

8.00 – 15.00

Sreda:

8.00 – 17.00

Četrtek:

8.00 – 15.00

Petek:

8.00 – 14.00

Storitve

  • Svetovanje
  • Dogodki in izobraževanje
  • Najem poslovnih prostorov, dvoran in učilnic
  • Počitniške kapacitete
  • Oglaševanje in obveščanje
  • Postani član
  • MOZAIK podjetnih

Informacije

  • Zadnje novice
  • Javne objave in obvestila
  • Sekcije
  • Projekti
  • Razpisi
  • Naše glasilo
  • Mediji o nas

Za boljšo uporabniško izkušnjo priporočamo, da ne uporabljate brskalnika IE (Internet Explorer) 

2020 © OOZNM I Vse pravice pridržane

Produkcija BMA Studio I BMA EVENT