Skip to content
Facebook-f
  • PREDSTAVITEV
    • O nas
    • Akti in pravilniki
    • Javne objave in obvestila
    • Družbena odgovornost
    • Humanitarnost
  • STORITVE
    • SEMINARJI IN DOGODKI
    • COVID VAREN najem prostorov za dogodke
    • Oddih in počitnice
    • Svetovanje
    • SPOT postopki in javna pooblastila
    • Zakonodaja in zastopanje
    • PROJEKTI
    • RAZPISI ZA SREDSTVA MSP
    • OGLAŠEVANJE
    • POSLOVNA PONUDBA
    • Stanovanjska ustanova
  • KOLEDAR DOGODKOV
    • Prihajajoči dogodki
    • Pretekli dogodki
  • ČLANI
    • Katalog članov
    • Iskanje po obrtnem registru
    • Prednosti članstva
    • POSTANITE ČLAN
    • SEZNAM JUBILANTOV 2021
    • SEZNAM JUBILANTOV 2020
    • 55 let OOZNM
  • STROKOVNE SEKCIJE
    • AVTOSERVISERJI
    • ELEKTRO DEJAVNOST
    • FRIZERJI IN KOZMETIKI
    • GOSTINSTVO IN TURIZEM
    • GRADBINCI
    • INSTALATERJI-ENERGETIKI
    • KOVINARJI
    • LESARJI
    • PROMET
    • TEKSTILCI
    • NERAZVRŠČENI
    • KLUB MLADIH PODJETNIKOV
    • ZDRUŽENJE UPOKOJENIH OBRTNIKOV
  • OBJAVE V MEDIJIH
  • NOVICE
  • PREDSTAVITEV
    • O nas
    • Akti in pravilniki
    • Javne objave in obvestila
    • Družbena odgovornost
    • Humanitarnost
  • STORITVE
    • SEMINARJI IN DOGODKI
    • COVID VAREN najem prostorov za dogodke
    • Oddih in počitnice
    • Svetovanje
    • SPOT postopki in javna pooblastila
    • Zakonodaja in zastopanje
    • PROJEKTI
    • RAZPISI ZA SREDSTVA MSP
    • OGLAŠEVANJE
    • POSLOVNA PONUDBA
    • Stanovanjska ustanova
  • KOLEDAR DOGODKOV
    • Prihajajoči dogodki
    • Pretekli dogodki
  • ČLANI
    • Katalog članov
    • Iskanje po obrtnem registru
    • Prednosti članstva
    • POSTANITE ČLAN
    • SEZNAM JUBILANTOV 2021
    • SEZNAM JUBILANTOV 2020
    • 55 let OOZNM
  • STROKOVNE SEKCIJE
    • AVTOSERVISERJI
    • ELEKTRO DEJAVNOST
    • FRIZERJI IN KOZMETIKI
    • GOSTINSTVO IN TURIZEM
    • GRADBINCI
    • INSTALATERJI-ENERGETIKI
    • KOVINARJI
    • LESARJI
    • PROMET
    • TEKSTILCI
    • NERAZVRŠČENI
    • KLUB MLADIH PODJETNIKOV
    • ZDRUŽENJE UPOKOJENIH OBRTNIKOV
  • OBJAVE V MEDIJIH
  • NOVICE

KATERE DEJAVNOSTI LAHKO IZVAJATE OBRTNIKI/PODJETNIKI PO PANOGAH

Print Friendly, PDF & Email

Vlada je izdala Odlok o začasni prepovedi ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom, ki je bil 12.11. tudi že objavljen v Uradnem listu RS 163/2020.  Odlok je začel veljati s ponedeljkom, 16.11.2020.

Z namenom, da se omeji gibanje prebivalstva in zaradi zajezitve in obvladovanja epidemije COVID-19 se s tem odlokom začasno prepoveduje ponujanje in prodajanje blaga in storitev neposredno potrošnikom na območju Republike Slovenije. Dejavnosti med podjetji je dovoljeno izvajati.

Prepoved ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom ne velja za določene izjeme, ki so navedene v  2. členu Odloka:

–prodajalne, ki v pretežni meri prodajajo živila, blago za osebno nego in čiščenje, vključno s prodajo kmetijskih pridelkov na kmetiji, pri čemer se kot izjema ne šteje prodaja oblačil, obutve in tehničnega blaga v teh prodajalnah,

– lekarne,

– prodajalne z medicinskimi pripomočki in ortopedskimi pripomočki,

– tržnice,

– kmetijske prodajalne,

– bencinske servise,

– banke in zavarovalniške storitve,

– pošto,

– dostavne službe,

– servisne delavnice, v katerih se opravljajo storitve popravil in vzdrževanja motornih vozil in koles (vulkanizerske, avtomehanične, avtoličarske ali avtokleparske delavnice, delavnice za popravilo koles),

– dimnikarske storitve, pod pogojem, da je v prostoru, kjer se izvajajo dimnikarske storitve prisoten samo en izvajalec, če pa to ni mogoče, je lahko v prostoru prisoten izvajalec storitve in ena oseba, ki je uporabnik male kurilne naprave; opravljanje dimnikarskih storitev ni dovoljeno v prostorih, v katerih je nameščena mala kurilna naprava, ki jih po opravljeni storitvi  ni mogoče prezračiti,

– gradbena dela v oziroma na nenaseljenih gradbiščih, pri izvajanju katerih je zagotovljeno, da ni stika s potrošniki,

– trafike in kioske za prodajo časopisov in revij,

– osebni prevzem blaga ali hrane na prevzemnih mestih, kjer je zagotovljen minimalni stik s potrošniki, med 6. in 21. uro; pri čemer konzumiranje hrane in pijače na javnih površinah  ni dovoljeno,

– druge nujne storitve za zagotavljanje varnosti in zdravja.

Izvzeto je tudi ponujanje in prodajanje blaga in storitev potrošnikom na daljavo, kot ju ureja zakon, ki ureja varstvo potrošnikov (ZVPot – 4 poglavje).

Pri prodaji na daljavo je pomembno, da se do trenutka sklenitve pogodbe uporablja izključno sredstva za komuniciranje na daljavo. Pogodba je sklenjena, ko se potrošnik in podjetje dogovorita o bistvenih sestavinah pogodbe (zlasti o predmetu in ceni). Izročitev blaga se lahko nato izvede preko pošte oziroma dostavne službe ali pa z osebnim prevzemom na prevzemnem mestu. Potrošnikom svetujemo, da plačilo opravijo z nakazilom že pred prevzemom blaga, v primeru plačevanja ob prevzemu blaga pa svetujemo kartično plačilo.

 

Ne glede na ukrepe, navedene v drugih odlokih, ki jih Vlada Republike Slovenije sprejme zaradi zajezitve in obvladovanja epidemije COVID-19, je brez časovne omejitve dovoljeno:

– opravljanje dejavnosti priprave jedi in pijač v primeru dostave,

– opravljanje dejavnosti priprave in strežbe jedi ter pijač v organizacijah, ki izvajajo gostinsko dejavnost za svoje zaposlene oziroma varovance.

Število oseb v zaprtih javnih prostorih, v katerih se izvaja dejavnost ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom, je omejeno na 30 kvadratnih metrov na posamezno stranko ali na eno stranko, če je poslovni prostor manjši od 30 kvadratnih metrov. Če gre za odprto tržnico, se dejavnost ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom omeji na 10 kvadratnih metrov na posamezno stranko. (Pogoje za trgovske centre si preberite v 3. členu Odloka)

Ponujanje in prodajanje blaga in storitev potrošnikom je dovoljeno le pod pogojem, da se zagotovi minimalni možni stik s potrošniki v skladu s sprejetimi navodili NIJZ, redno prezračevanje ali ustrezna ventilacija prostorov in razkuževanje rok za stranko pred vstopom in ob izstopu iz prostorov, v katerih se izvaja dejavnost ponujanja in prodajanja blaga in storitev potrošnikom.

Kot izjema je dovoljen tudi osebni prevzem blaga na prevzemnih mestih, kjer je zagotovljen minimalni stik s potrošniki, med 6. in 21. uro.

Od ponedeljka, 16.11.2020 pa morajo biti za potrošnike ponovno zaprte npr. prodajalne, ki v pretežni meri prodajajo tehnično blago, ravno tako tudi servisne delavnice (tudi tiste, v katerih se opravljajo storitve popravil in vzdrževanja tehničnega blaga). Zaprte morajo ponovno biti tudi prodajalne, kjer v pretežni meri prodajajo gradbeno-inštalaterski material. Pri izvajanju nadzora ima pristojni inšpektor pravico in dolžnost omejiti ali prepovedati promet posameznih vrst blaga in izdelkov ter prepovedati opravljanje dejavnosti.

 

Nekaj odgovorov na vprašanja in pojasnil MGRT je tukaj:

https://www.gov.si/novice/2020-11-17-podrobnejsa-pojasnila-odlok-o-zacasni-prepovedi-ponujanja-in-prodajanja-blaga-in-storitev/

 

Upoštevati je potrebno vsa higienska priporočila ministrstva, pristojnega za zdravje, in NIJZ za preprečevanje okužbe z virusom SARS-CoV-2, ki so objavljena na spletni strani ministrstva in NIJZ (https://www.nijz.si/sl/koronavirus-2019-ncov). Odgovornost delodajalcev je, da zaposlenim zagotovijo zaščitno opremo in zagotovijo spoštovanje zahtevanih pogojev.

Loading...

Preberite si še

Loading...
splošno
/
7 novembra, 2025
/
OOZ
Predlog prilagoditve sistema normirancev
  Vlada je na dopisni seji določila besedilo predloga Zakona o izplačilu zimskega regresa ter prenovi ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov. Ta določa nov delovno pravni prejemek delavca (t. i. zimski regres), urejamo pa tudi izplačilo zimskega dodatka upokojencem in prenavljamo t. i. sistem normirancev. V zvezi s...
splošno
/
7 novembra, 2025
/
OOZ
Zimski regres – predlog zakonskih določb
  Predlog Zakona o izplačilu zimskega regresa ter prenovi ugotavljanja davčne osnove z upoštevanjem normiranih odhodkov je v zakonodajni proceduri. Glede na težnje koalicije in sindikatov lahko pričakujemo, da bo zimski regres, kot nova pravica delavcev, uzakonjen. O končni verziji zakonskih določb še ne moremo razpravljati, pa vendar je prav, da...
splošno
/
28 oktobra, 2025
/
OOZ
Novosti novele Zakona o splošnem upravnem postopku
Novela Zakona o splošnem upravnem postopku bo omogočila učinkovitejše vodenje upravnih postopkov, kar med drugim pomeni hitrejšo pot od začetka postopka do izdaje odločbe. Zakon bo začel veljati tri mesece po objavi v Uradnem listu. ZUP-I je korak k posodobitvi poslovanja javne uprave, kar prinaša koristi tako državljanom kot poslovnemu okolju....
splošno
/
28 oktobra, 2025
/
OOZ
Od leta 2028 bo izmenjava e-računov obvezna za vse poslovne subjekte in s.p.
  Državni zbor je sprejel Zakon o izmenjavi elektronskih računov in drugih elektronskih dokumentov, ki bo poenotil poslovanje z računi v Sloveniji. Z letom 2028 bo izmenjava elektronskih računov obvezna za vse poslovne subjekte in fizične osebe, ki opravljajo dejavnost. Papirni računi bodo tako dovoljeni le še pri poslovanju s...
splošno
/
23 oktobra, 2025
/
OOZ
Sistem 80/90/100 in nove priložnosti za starejše delavce
  V Uradnem listu RS št. 70/25 z dne 19. septembra 2025 je bila objavljena novela Zakona o urejanju trga dela (ZUTD-I). Spremembe prinašajo več novosti, ki bodo vplivale predvsem na položaj starejših delavcev na trgu dela. Večina določb je začela veljati 20. septembra 2025, nekatere pa bodo v uporabi od leta 2026.   Delo upokojencev...
splošno
/
13 oktobra, 2025
/
OOZ
Svetoletni dogodek gospodarstvenikov
V jubilejnem letu 2025 Škofija Novo mesto organizira in vabi k sv. maši in srečanju za podjetnice in podjetnike, ki v različnih gospodarskih panogah ustvarjate in delujete na območju naše mlade novomeške škofije.   Srečanje bo v sredo, 22. oktobra, ob 18. uri v Novem mestu na Kapitlju.   Sveta...
1 2 … 70 Naprej »

Kontakt

Območna obrtno-podjetniška zbornica Novo mesto

Foersterjeva ulica 10
8000 Novo mesto

Tel.:  
07 33 71 580 – tajništvo
07 33 24 233 – SPOT registracija (e-VEM)
041 350 001 – informacije
041 910 100 – svetovanje in pravna vprašanja
051 422 580 – SPOT svetovanje

E-mail: info@ooz-novomesto.si

  • O zbornici
  • Organiziranost

Uradne ure za stranke

Ponedeljek:

8.00 – 15.00

Torek:

8.00 – 15.00

Sreda:

8.00 – 17.00

Četrtek:

8.00 – 15.00

Petek:

8.00 – 14.00

Storitve

  • Svetovanje
  • Dogodki in izobraževanje
  • Najem poslovnih prostorov, dvoran in učilnic
  • Počitniške kapacitete
  • Oglaševanje in obveščanje
  • Postani član
  • MOZAIK podjetnih

Informacije

  • Zadnje novice
  • Javne objave in obvestila
  • Sekcije
  • Projekti
  • Razpisi
  • Naše glasilo
  • Mediji o nas

Za boljšo uporabniško izkušnjo priporočamo, da ne uporabljate brskalnika IE (Internet Explorer) 

2020 © OOZNM I Vse pravice pridržane

Produkcija BMA Studio I BMA EVENT