PLASTIKA BEVC PROIZVODNJA, RAZVOJ, STORITVE, TRGOVINA d.o.o.
,
22.290
proizvodnja raznih plastičnih izdelkov
Davčna št:
52607640
Matična št:
1970208000
Telefon:
+386 (7) 337 81 90
,
+386 (51) 653 310
Email:
info@plastika-bevc.com
Prenos družinskega podjetja kronajo s 40-letnico delovanja
Zgodba o uspešnem poslovanju in izognitvi krizam
Družinsko podjetništvo je v podjetništvu posebna tvarina, o katerih pišejo v obsežnih priročnikih, s pomembnimi zakonitostmi, ki veljajo tako za ustanovitelje kot naslednike. Pravočasna ureditev lastniške strukture in pravočasen prenos odgovornosti predstavljata temelj za dolgoročni uspeh družinskega podjetja. Podjetje Plastika Bevc, d.o.o. je zelo uspešen primer dobre prakse, ki zasluži čestitke, prav tako kot jubilej – 40 let dela v obrti, za kar letos prejemajo srebrni ključ. Z Jožetom Bevcem in sinom Matjažem se je pogovarjala Marija Martinčič Bauman.
40 let v podjetništvu…Častitljiva doba in iskrene čestitke za ta družinski uspeh in jubilej! Kako bi nekomu, ki vas še ne pozna dobro, opisali svoje podjetje? S čim se ukvarjate?
Odgovarja Jože:
Hvala za čestitke. Že v času šolanja za orodjarja na poklicni šoli v Novem mestu in na praksi v podjetju IMV sem v popoldanskem času pomagal lokalnemu obrtniku pri ključavničarskih delih. S tem sem si malo izboljšal ekonomski položaj. Po opravljeni vojaški obveznosti, takrat že zaposlen v Iskri Šentjernej, sem dokončal srednjo tehnično šolo.
Ker se je tast ukvarjal s steklarstvom in nekaj malega z brizganjem plastike, sem pomagal pri popravilu in vzdrževanju orodij in stroja za brizganje plastike. Tako sem se spoznal s plastiko, ob tem pa tudi z nekaj ljudmi, od katerih sem se naučil, na katere izdelke se je smiselno osredotočiti (sprva te, ki jih uporabljajo otroci in gospe). Potem se je seveda čisto drugače razvilo. Na pot obrtništva sem se podal l.1980 in če sedaj pogledam nazaj, so bili začetki res skromni.
Odgovarja Matjaž:
Podjetje je pred štiridesetimi leti ustanovi oče, Jože Bevc, po nekaj letih se mu je pridružila še mama, ki je prevzela računovodstvo. Podjetje sta uspešno vodila do leta 2018, ko sta se upokojila. Vodenje podjetja pa sem prevzel jaz s svojo ženo.
Ukvarjamo se s predelavo plastike, natančneje – z brizganjem plastike. Poslovanje gradimo na dveh temeljih, standardnih plastični izdelkih, ki jih tržimo pod svojo blagovno znamko, ter brizganjem plastičnih izdelkov za znanega kupca; v tem primeru kupec investira v orodje za brizganje.
Zakaj ste se odločili za odprtje svojega podjetja? Kaj je botrovalo vaši odločitvi za samostojno pot? Je to pogum? Pripravljenost? Predrznost? Vse skupaj? Kaj je bilo pri vas ključno? Kakšni so bili vaši začetki in kaj vas je motiviralo?
Odgovarja Jože: Takrat je bilo potrebno imeti kar nekaj poguma. Poleg tega je bila potrebna volja in seveda jasen cilj, vedeti moraš, kaj hočeš delati. In nadaljevati, četudi ne gre vse tako, kot bi moralo iti. Ko začneš, skoraj ni poti nazaj in izkazalo se je, da je bila to prava odločitev. Začetkov se dobro spominjam. Kot orodjar sem si naredil orodje za kovinske iglice za navijalke s plastično glavico. Nisem imel vseh strojev za izdelavo orodja, zato sem iskal usluge pri prijateljih in znancih. Začel sem delati v najetem prostoru in na najetem stroju. Potem sem z vztrajnostjo prišel do svoje delavnice in svojega stroja. Ko pa si na svojem, pride motivacija sama od sebe. Uspelo mi je ustvariti zgledno podjetje. Svoje delo moraš imeti rad in imeti spoštljiv odnos do sodelavcev in poslovnih partnerjev. Vseskozi sem verjel v svojo obrt in bil nanjo ponosen, kakor sem še danes na proizvodno podjetje, ki je zraslo na njenih temeljih.
Odgovarja Matjaž:
V podjetju sem sedaj osmo leto. Pred tem sem delal v avtomobilski branži, kjer sem se ukvarjal predvsem s kakovostjo. Ponudila se mi je priložnost za delo v družinskem podjetju, ki sem jo po premisleku tudi sprejel. Moja glavna motivacija je bila želja po samostojnosti.
Se spomnite svoje prve stranke? Kateri izdelek ste najprej prodali? Kakšen je bil odziv nanj?
Odgovarja Jože:
Moja prva poslovna stranka je bila Drogerija Ljubljana. Spominjam se prve dobave iglic za navijalke. S tem računom sem poravnal dolg za vračilo štipendije Iskri Šentjernej. V trgovini Drogerija, (takrat je bila grosist), so bili z izdelki zadovoljni, prav tako z roki za izdelavo in ceno. Tako smo postavili temelje nadaljnjemu sodelovanju. Imel sem tudi nekaj sreče, da je takratni jugoslovanski trg potreboval razne galanterijske izdelke, s katerimi sem počasi osvajal trg.
Kašne cilje ste imeli na začetku in kako so se le-ti spreminjali z leti?
(na vsa nadaljnja vprašanja odgovarja Matjaž)
Kratkoročne cilje v podjetju vselej prilagajamo glede na situacijo na trgu.
Dolgoročni cilji pa so slediti povpraševanju obstoječih strank in jim zagotavljati kakovostne izdelke, hkrati pa dograjevati in širiti naš standardni program. Eden od ciljev je pripeljati podjetje do relativno »samostojnega« delovanja. Svoje sodelavce želimo izobraziti in usposobiti do takega nivoja, da pride v zavest, kako vsi deležniki sestavljamo mozaik, celoto, ter da je vsak od nas nosilec odgovornosti za svoj del. Zato je pomembno vlagati v kvaliteten kader.
Koliko kapitala ste potrebovali za začetek? Je bil kapital pomemben oz. kako ste se znašli? Je iznajdljivost pomembna in kako vas je spremljala? Kakšna izkušnja morda?
Z ženo sva odprla podjetje na Hrvaškem. Zato vam lahko zatrdim, da je s 15.000€ in veliko vloženih ur mogoče zagnati podjetje tudi v tujini. Vsaj takšna je najina izkušnja. Seveda je potrebno imeti dobro idejo in biti pripravljen na učenje.
V Plastiko Bevc sem prišel pred osmimi leti, ko je bilo podjetje že postavljeno na zdrave temelje, tako da do sedaj nismo imeli težav s financiranjem razvojnih projektov.
Kako pomembno je bilo znanje na začetku in kako pomembno se vam zdi sedaj? Kje ste ga pridobivali? Ali v svojem podjetju zagotavljate prakso mladim dijakom, študentom? Kaj pričakujete od šol, ki jih mladi končajo, preden vstopijo na trg dela?
Po izobrazbi sem univerzitetni diplomirani inženir strojništva. Dodatno sem se izobraževal še na področju prodaje, marketinga, internetne prodaje. Trenutno utrjujem znanje nemščine. Skrbimo pa seveda tudi za strokovna izobraževanja, ki so za uvajanje trendov v prakso zelo pomembna. Sedaj se proizvodnje zelo osredotočajo na izdelke iz bioplastike. Tudi na tem področju imamo nekaj izkušenj.
Vsako leto sprejmemo kar nekaj študentov. Tako dobijo priložnost da se preizkusijo v proizvodnji in si pridobijo nekaj praktičnega znanja. Od šol ne pričakujem veliko, dijaki ali študenti pridejo na delo z malo ali nič praktičnega znanja. Menim, da je pripravljenost za delo in učenje odvisna od vsakega posameznika.
Katere vrednote mora zastopati uspešen obrtnik, podjetnik?
Pošteno, trdo delo in veliko dobre volje ter optimizma.
Kdaj ste se začeli širiti in zakaj?
V preteklih 40-letih se je za podjetje zvrstilo kar nekaj glavnih prelomnic. Prva z začetkom – ustanovitvijo samostojnega podjetja Kovinoplastika Bevc Jože s.p., leta 1980.
Leta 1982 je sledila selitev v novo zgrajene delavnice na naslovu Mihovica 23 v Šentjerneju, kjer delujemo še danes. Leta 1995 smo v delavnico pripeljali prvi digitalni stroj za brizganje plastike in na istem naslovu leta 2001 postavili dodatno delavnico. Leta 2004 (1.7.2004) smo se prestrukturirali – preoblikovali v podjetje Plastika Bevc d.o.o.
Širimo se postopoma, rast prodaje je približno 10 % na leto.
Katera kriza iz preteklosti je najbolj vplivala na vaš posel in kako danes nanj vpliva Covid? Zaradi velikega števila različnih strank in produktov imamo relativno stabilno poslovanje tudi v primeru, ko na trgu pride do nihanj. Primer je npr. letošnje leto, ko k sreči nismo občutili bistvenega zmanjšanja naročil. Za zelo dobro se je izkazala investicija v spletno trgovino, saj smo tako naše izdelke ponudil tudi končnim kupcem, kar se je v obdobju Covida izkazalo kot zelo uspešno.
Kakšne načrte imate s podjetjem za prihodnje?
Prihodnje leto načrtujemo gradnjo nove proizvodnje hale v obrtni coni Šentjernej. Z novimi prostori bomo povečali stopnjo avtomatizacije ter povečali proizvodne zmogljivosti za 100%.
Ste prevzemnik obrti oziroma podjetja po svojem očetu. Bi morda kaj svetovali tistim, ki se na to pripravljajo – na kaj naj se generaciji osredotočata?
Sem »prevzemnik« obrti, prehod je bil relativno enostaven. Pomembno je, da sta obe strani pripravljeni na to in se zavedata vseh posledic oz. prednosti in slabosti, ki jih tak prevzem/prenos prinaša s seboj.
Kaj vam je podjetništvo prineslo – osebno najbolj dragocenega?
Več osebne svobode ter boljše razpolaganje s svojim časom.
Kaj bi šteli med nagrade, tveganje in nujne izbire?
V družinskih podjetjih so tveganja relativno majhna, saj se večina investicij izvede z lastnimi sredstvi. Zadolževanje je minimalno. Posledica tega je zdrava organska rast podjetja.
Kako vidite vlogo OOZ NM?
Kot povezovalca in zastopnike malega gospodarstva.
Avtorica: Marija Martinčič Bauman
