V spomladanskem obdobju letošnjega leta je bila sekcija za promet zelo aktivna na nacionalnem in območnem nivoju. 17. aprila 2019 dopoldne smo gostili in se pridružili skupnemu sestanku UO sekcije pri OZS, v popoldanskem delu pa organizirali zbor članov z vodstvom in predstavniki Policije Novo mesto.
Predsednik sekcije in direktorica OOZ Novo mesto Emilija Bratož sva izrazila zadovoljstvo, da je vodstvo sekcije pri OZS s predsednikom g. Petrom Piškom in sekretarko sekcije Natalijo Repanšek za izvedbo svojega sestanka in srečanja z našimi člani in predstavniki Policije Novo mesto, izbralo prav OOZ Novo mesto.
Sestanek in pogovor je vodil g. Peter Pišek. Izpostavil je problematiko in prizadevanja sekcije za promet pri ureditvi razmer za avtoprevoznike. Vsi združeni v tej sekciji prevažajo 30% na domačem trgu, 70% pa po tujini in se štejejo pretežno za izvoznike. Tudi gospodarski minister je dejal, da je transport strateška panoga v RS, potrebna prednostne obravnave. Prevečkrat namreč izpadejo pri razpisih (SID banka, SPS, SPIRIT). Trenutno ni moč kandidirati, to je potrebno urediti.
Nelojalna konkurenca je s strani tujih podjetij, ki imajo v Sloveniji le registrirano dejavnost, prevoze pa lahko opravljajo tudi drugje, ne spoštujejo pa naše zakonodaje. Predlog za spremembo prometne zakonodaje je bil vložen že pred dvemi leti, a nato iz nepojasnjenega razloga niso odprli zakona za spremembe.
Kot informacijo o delovanju sekcije na OZS je dodal, da si prizadevajo, da bi določili kalkulacijo oziroma ustrezno lastno ceno in sicer preko aplikacije za vnos cen, ki bi jo upoštevali zato, da bi bil prevoz gospodaren. Da bi še bolj učinkovito delali s člani in v sekciji, skušajo zaposliti pravnika in osebo za učinkovit marketing.
Na koncu je poudaril, da med člani vlada tudi dobro vzdušje in veliko strokovnega in družabnega druženja. Prvo tako srečanje je bilo na Dnevu slovenskega transporta, 6.6.2019, v Münchnu, kamor so se opravili s tremi avtobusi. Jeseni bo izvedeno srečanje in druženje slovenskih prevozniških družin v Slovenski Bistrici. Datum bo znan nekoliko kasneje.
V drugem delu je dal besedo predstavnikoma novomeške Policije. G. Željko Zrilić, vodja oddelka za promet, je v uvodu povedal, da je cilj policijskih postopkov in delovanja predvsem nadzor, le-ta pa pogosto zahteven pri iskanju problematičnih voznikov. Namreč, skoraj 1000 so jih v zadnjem obdobju našli pri kršitvah socialne zakonodaje, neupoštevanju pravil oziroma prometne zakonodaje, pri tehtanju prevoza tovora itd.
Poostrili so kontrole na Obrežju in na Dolenjskem. Ugotovili so med drugim visoko stopnjo alkohola pri nekaterih voznikih, neupoštevanje zimskih razmer, pomanjkljivost opreme, kršitev odredbe o vikend urniku prometa tovornih vozil, neupoštevanje prometne signalizacije na posameznih cestah. Še vedno dnevno odkrivajo skrite migrante.
- Aleš Burger, pomočnik komandirja Policijske postaje Novo mesto, pa je povzel najpogostejše primere kršitev, ki jih odkrivajo v prometu. Šoferje opozarjajo, ne dovoljujejo izgovorov. Po navadi en voznik krši več pravil, ne le eno samo. Pri mnogih je premalo zaposlenih, vozijo preveč naložene opreme in blaga ipd. Zelo pomembno je obnavljanje usposobljenosti za KODO E-95 za prevoz potnikov in blaga.
Nekaj časa je bilo namenjeno razpravi in odgovorom na vprašanja:
Izpostavili so težavo pri izvajanju prehoda tovornih vozil čez mejo in opravljanje avtobusnih prevozov potnikov čez mejne prehode. Opozorili so na predolga čakanja tovornih vozil na meji ter izpostavili potrebo po e-CMT in e-carinski dokumentaciji. Kadrovska struktura na mejah se g. Pišku ne zdi ustrezna, ni dovolj kontrole, ni tehnične opreme, je neučinkovita. O vsem je obveščena tudi evropska komisarka za promet Violeta Bulc.
Dodatno je bilo v razpravi opozorjeno, da marsikje na cestnih križih nimajo kje očistit snega s streh. DARSu bodo dali pobudo, da pripravi finančni načrt za prometni križ ter oceni potrebno investicijo.
Prevozniki oseb opažajo, da je povsem neprimerno prevažanje otrok iz klubov in društev, ki najprej iščejo ponudbo, nato pa prevoze izvajajo z izposojenimi vozili in nepoklicnimi šoferji, starši, trenerji. Na vprašanje, kaj lahko v takem primeru storijo, je bil dan odgovor, da obvestijo policijo ali prometni inšpektorat.
Še nekaj besed je bilo namenjenih pomembnosti privezovanja in varovanja tovora, česar se mora zavedati vsak šofer, odgovarja pa tudi podjetje, za katero se izvaja prevoz, sicer je potrebno v izogib nesrečam na to opozoriti.
UO sekcije pri OZS ter predstavnike Policije smo povabili z velikim veseljem in hkrati namenom avtoprevoznikom omogočiti možnost neposrednega pogovora z vodstvom, lažjega reševanja problematike, večje osveščenosti naših članov in s tem tudi doseganja boljše prometne varnosti.
Miran Štukelj, predsednik sekcije za promet