Skip to content
Facebook-f
  • PREDSTAVITEV
    • O nas
    • Akti in pravilniki
    • Javne objave in obvestila
    • Družbena odgovornost
    • Humanitarnost
  • STORITVE
    • SEMINARJI IN DOGODKI
    • COVID VAREN najem prostorov za dogodke
    • Oddih in počitnice
    • Svetovanje
    • e-vem postopki in javna pooblastila
    • Zakonodaja in zastopanje
    • PROJEKTI
    • RAZPISI ZA SREDSTVA MSP
    • OGLAŠEVANJE
    • Stanovanjska ustanova
  • KOLEDAR DOGODKOV
    • Prihajajoči dogodki
    • Pretekli dogodki
  • ČLANI
    • Katalog članov
    • Iskanje po obrtnem registru
    • Prednosti članstva
    • POSTANITE ČLAN
    • SEZNAM JUBILANTOV 2021
    • SEZNAM JUBILANTOV 2020
  • STROKOVNE SEKCIJE
    • AVTOSERVISERJI
    • ELEKTRO DEJAVNOST
    • FRIZERJI IN KOZMETIKI
    • GOSTINSTVO IN TURIZEM
    • GRADBINCI
    • INSTALATERJI-ENERGETIKI
    • KOVINARJI
    • LESARJI
    • PROMET
    • TEKSTILCI
    • NERAZVRŠČENI
    • KLUB MLADIH PODJETNIKOV
    • ZDRUŽENJE UPOKOJENIH OBRTNIKOV
  • NOVICE
  • OBJAVE V MEDIJIH
Menu
  • PREDSTAVITEV
    • O nas
    • Akti in pravilniki
    • Javne objave in obvestila
    • Družbena odgovornost
    • Humanitarnost
  • STORITVE
    • SEMINARJI IN DOGODKI
    • COVID VAREN najem prostorov za dogodke
    • Oddih in počitnice
    • Svetovanje
    • e-vem postopki in javna pooblastila
    • Zakonodaja in zastopanje
    • PROJEKTI
    • RAZPISI ZA SREDSTVA MSP
    • OGLAŠEVANJE
    • Stanovanjska ustanova
  • KOLEDAR DOGODKOV
    • Prihajajoči dogodki
    • Pretekli dogodki
  • ČLANI
    • Katalog članov
    • Iskanje po obrtnem registru
    • Prednosti članstva
    • POSTANITE ČLAN
    • SEZNAM JUBILANTOV 2021
    • SEZNAM JUBILANTOV 2020
  • STROKOVNE SEKCIJE
    • AVTOSERVISERJI
    • ELEKTRO DEJAVNOST
    • FRIZERJI IN KOZMETIKI
    • GOSTINSTVO IN TURIZEM
    • GRADBINCI
    • INSTALATERJI-ENERGETIKI
    • KOVINARJI
    • LESARJI
    • PROMET
    • TEKSTILCI
    • NERAZVRŠČENI
    • KLUB MLADIH PODJETNIKOV
    • ZDRUŽENJE UPOKOJENIH OBRTNIKOV
  • NOVICE
  • OBJAVE V MEDIJIH

Gostinci za odpravo pogoja PCT pri dostavi hrane in za pomoč panogi (Z APELOM TUDI ZA OSTALE STORITVENE DEJAVNOSTI)

Gostinci že dlje časa opozarjajo na velik upad prometa zaradi pogoja PCT, z uvedbo strožjih ukrepov v tem tednu pa je gostov še manj. Sekcija za gostinstvo in turizem pri OZS je zato pozvala vlado, da panogi zagotovi ukrepe pomoči in obenem odpravi nekatere nesmiselne ukrepe, kot je izpolnjevanje pogoja PCT pri dostavi in prevzemu hrane. 

V OZS razumemo, da trenutna epidemiološka situacija postavlja vlado v težek položaj, ko mora zagotavljati javno zdravje prebivalcev in vzdržnost zdravstvenega sistema ter hkrati skrbeti za ustrezno kondicijo gospodarstva. Na drugi strani pa nas člani opozarjajo, da imajo zaradi pogoja PCT velik upad gostov in prometa.

Gostinci za odpravo pogoja PCT pri prevzemu in dostavi hrane

Sekcija za gostinstvo in turizem pri OZS je vlado pozvala k odpravi pogoja PCT, ko gre za prevzem in dostavo hrane. Po mnenju gostincev to namreč ni logičen ukrep, saj tudi v živilski trgovini potrošnik ne potrebuje PCT pogoja, ko kupi oz. prevzame hrano. Poleg tega je naročilo hrane prek spleta ali telefona, zato je nemogoče vnaprej vedeti, ali naročnik (potrošnik) izpolnjuje pogoj PCT. Ob dostavi hrane se bi morala potemtakem ta hrana zavreči, če naročnik ne izpolnjuje pogoja PCT. Te hrane namreč ni mogoče prodati komu drugemu, obenem pa naročniku tudi ne moreš zaračunati hrane, če mu je ne izročiš.

Menimo, da je tveganje za prenos okužb ob dostavi in prevzemu hrane dejansko minimalno oziroma ga sploh ni, sploh če se upoštevajo vsi zaščitni ukrepi (maska, razdalja). »Ob že tako velikem upadu prometa, ki ga beležijo gostinci, je odprava pogoja PCT za dostavo in osebni prevzem nujna, če želimo vsaj malo ublažiti izpad prometa v gostinskih lokalih,« poudarja Blaž Cvar, predsednik sekcije za gostinstvo in turizem pri OZS.

PCT pogoj naj se preverja v notranjosti lokalov

Številni gostinci opozarjajo, da nimajo dodatnega kadra, ki bi lahko na vstopnih točkah preverjal izpolnjevanje pogoja PCT. Zato predlagamo, da se odlok dopolni na način, da se pogoj PCT lahko preverja tudi za mizo v gostinskih lokalih ter na hotelskih recepcijah oz. ko je oseba že v prostoru, vendar pred začetkom opravljanja storitve. Zavedamo se, da je v trenutnih razmerah preverjanje pogoja PCT ključno, da gospodarstvo lahko posluje in ostaja odprto. Menimo pa, da je potrebno upoštevati specifiko dela v posameznih dejavnosti in ukrepe napraviti bolj življenjske. Ob tako velikem upadu prometa in odhajanju kadrov v druge panoge, namreč ni možno najemanje dodatnega kadra, ki bi na t. i. vstopnih točkah preverjal pogoj PCT. Člani pa nas obenem opozarjajo, da inšpektorji ne želijo predložiti dokazila o izpolnjevanju pogoja PCT, čeprav so k temu tudi sami zavezani.

Ponovna aktivacija ukrepov pomoči

Zaradi izjemnega upada prometa v gostinstvu in drugih storitvenih dejavnostih je nujno potrebno ponovno aktivirati ukrepe, ki bodo nadomestili upad prometa in zagotovili plače zaposlenih. Želimo, da se ponovno uvede nadomestilo za upad prometa, nadomestilo za zaposlene s skrajšanim delovnim časom, ukrep čakanja na delo in povračilo nekritih fiksnih stroškov.

Ob tem Sekcija za gostinstvo in turizem pri OZS poudarja, da pogoj PCT na način, kot je določen v Odloku, predstavlja omejevalni ukrep za opravljanje gospodarske dejavnosti, zato bi bilo nujno takojšnje podaljšanje ukrepov pomoči. Po novem je omejen tudi delovni čas gostinskih obratov, in sicer med 5. in 22. uro, goste pa je možno postreči zgolj za mizo. Prepovedana so tudi slavja in praznovanja, ki predstavljajo bistven del prihodka gostincev in povezanih dejavnostih. »Pristojne zato pozivamo, da podaljšajo ukrep skrajšanega delovnega časa, ki bi mnogim delodajalcem, ki se srečujejo z upadom prometa, omogočil, da ohranijo delavce in svoja podjetja,« še poudarja Cvar.

Poleg gostincev pa sicer o velikem upadu prometa poročajo tudi frizerji, kozmetiki in specializirani trgovci, fotografi, kemični čistilci ter industrija srečanj. Tudi v teh panogah zato pričakujejo ukrepe pomoči.

Vir:  OZS

Print Friendly, PDF & Email
Loading...

Preberite si še

Loading...
svetovanje,splošno
/
27 januarja, 2023
/
OOZ
ZAKON O VARSTVU POTROŠNIKOV IN PRAVILNIK O NAČINU OZNAČEVANJA CEN BLAGA…
Obveščamo, da je 26.01.2023 stopil v veljavo Zakon o varstvu potrošnikov (ZVPot-1), ki prinaša  nekatere novosti. O njih je Svetovalni center OZS že pred njegovo uveljavitvijo pripravil informacijo na tej POVEZAVI.   Danes dodajamo še podrobnejšo informacijo o vsebini zakona in Pravilnika o načinu označevanja cen blaga, digitalnih vsebin in...
splošno
/
11 januarja, 2023
/
OOZ
Bistvene novosti Zakona o dohodnini (ZDoh-2AA) in Uredbe o davčni obravnavi povračil stroškov…
Pomembne novosti, ki stopajo veljavo 1. januarja 2023 in se navezujejo ter vplivajo na poslovanje podjetništva in gospodarstva že v začetku poslovnega leta. Bistvene novosti:  Zakon o dohodnini (ZDoh-2AA) Uredba o davčni obravnavi povračil stroškov in drugih dohodkov iz delovnega razmerja Zakon o dohodnini (Uradni list RS 158/2022 z dne...
svetovanje,splošno
/
10 januarja, 2023
/
OOZ
Pomembno obvestilo: Upravičenci do pomoči zaradi visokih cen energentov za leto 2022 DOPOLNITE SVOJE VLOGE
Javna agencija SPIRIT Slovenija in Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo obveščata upravičence, ki so oddali vlogo za dodelitev pomoči zaradi visokih povišanj cen električne energije in zemeljskega plina po Zakonu o pomoči gospodarstvu zaradi visokih povišanj cen električne energije in zemeljskega plina za 2022 (ZPGVCEP), da morajo v skladu...
svetovanje,splošno
/
10 januarja, 2023
/
OOZ
Nov zakon o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2)
Po sprejemu Splošne uredbe o varstvu podatkov (GDPR) je na vrsti sprejem novega Zakona o varstvu osebnih podatkov (ZVOP-2) - Uradni list RS, št. 163/22. Zakon je bil sprejet 15. decembra 2022 in začne veljati 26. januarja 2023. Poleg navedenega zakona, še vedno neposredno velja in se uporablja tudi Splošna uredba...
splošno
/
4 januarja, 2023
/
OOZ
ELEKTRONSKI ZAHTEVKI ZA REFUNDACIJE NA PORTALU SPOT
Zavod RS za zaposlovanje obvešča o dopolnitvi na portalu SPOT, ki je na razpolago od vključno 30.12.2022 dalje. Ta novost  vlagateljem elektronskih zahtevkov preko portala SPOT omogoča pregled in izpis zahtevka v podobni obliki, kot so jo imeli papirni zahtevki za refundacije, ki jih v letu 2023 več ne bo...
splošno
/
4 januarja, 2023
/
OOZ
NOV ENOTNI REK-O OBRAZEC za poročanje o izplačanih dohodkih (od 1.1.2023)
S 1. januarjem 2023 se uvaja nov REK-O obrazec za poročanje o izplačanih dohodkih, ki bo nadomestil poročanje na REK-1, REK-1a, REK-2, REK-1f in PNIPD obrazcih.   Poročanje od 1. januarja 2023 dalje Na podlagi Pravilnika o vsebini in obliki obračuna davčnih odtegljajev (pisrs.si) je določeno: Poročanje podatkov davčnemu organu na REK-O...
1 2 … 47 Naprej »

Kontakt

Območna obrtno-podjetniška zbornica Novo mesto

Foersterjeva ulica 10
8000 Novo mesto

Tel.:  
07 33 71 580 – tajništvo
07 33 24 233 – SPOT registracija (e-VEM)
041 350 001 – informacije
041 910 100 – svetovanje in pravna vprašanja
051 422 580 – SPOT svetovanje

E-mail: info@ooz-novomesto.si

  • O zbornici
  • Organiziranost

Uradne ure za stranke

Ponedeljek:

8.00 – 15.00

Torek:

8.00 – 15.00

Sreda:

8.00 – 17.00

Četrtek:

8.00 – 15.00

Petek:

8.00 – 14.00

Storitve

  • Svetovanje
  • Dogodki in izobraževanje
  • Najem poslovnih prostorov, dvoran in učilnic
  • Počitniške kapacitete
  • Oglaševanje in obveščanje
  • Postani član
  • MOZAIK podjetnih

Informacije

  • Zadnje novice
  • Javne objave in obvestila
  • Sekcije
  • Projekti
  • Razpisi
  • Naše glasilo
  • Mediji o nas

Za boljšo uporabniško izkušnjo priporočamo, da ne uporabljate brskalnika IE (Internet Explorer) 

2020 © OOZNM I Vse pravice pridržane

Produkcija BMA Studio I BMA EVENT